21 november 2011

Snart väntar äntligen sängen <3

Det har varit en skrattretande dag idag... det första som hände var att Q-park dragit de senaste två veckornas parkeringsavgifter idag, vilket resulterade i -6kr på bankkontot...kul...

En stund senare öppnar jag en räkning från Mediamarkt (via Nordea) och jag betalade ju sluträkningen på min dator förra månaden... nej men då visade det sig att jag missat att betala.. läs noga nu... 40 öre.... ÖRE (!!!!)  och detta har de fakturerat mig nu då... fakturan är på 29,40 kr... varav 29 kr är administreringsavgift.... jag var tvungen att maila dem och fråga om det verkligen var rimligt att fakturera en så liten summa!? Sjukt snålt tycker jag... klart man ska betala... men det måste väl bli öresutjämning ändå??

Och för en halvtimme sedan, ja 20:50, så ringde det på hemtelefonen... det var en gubbe från SIFO som undrade om jag ville svara på några frågor som ingick i en studie för personer mellan 25 och 75 år... sure why not... så frågade han mig vilket år jag var född... 1987 svarade jag.... lång tystnad.... sa du 87? frågar han... ja, 87 svarar jag... men då är ju du bara 24? konstateade han förvånat... Ja det vet jag väl tänkte jag.. kollar man inte upp sådant innan man ringer hem till folk när klockan är TIO i NIO på KVÄLLEN!?

Vad bjuder morgondagen på mån tro?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers