12 september 2009

kräftskiva...

Spenderade första delen av dagen på jobbet... kom dit i morse och såg inte mig själv på personaltavlan... jag hann tänka: " Helvetes jävla skit, säg inte att jag har åkt hit kvart i sju en lördags morgon helt i onödan!?"... Men jag tog mig samman och tittade i personalpärmen där det stod att jag var utlånad till 70a2. Tur att det är trevlig personal där med...fast jag trivs bäst på min egen avdelning! :D

När jag sedan kom hem, så hade min snutteplutte möblerat om i vardagrummet all by himself... soffan står numera där dem ska och sängen står framför fönstret... är inte så nöjd med placeringen då jag bli nojjig av fönster på markplan, utan persienner eller rullgardiner. :S Men iaf snart vågar man bjuda hem folk igen...

Vi har alltid så stökigt hemma... så jag törs ju typ aldrig bjuda hem folk... jag tror inte (eller hoppas iaf inte) att folk bryr sig alltför mycket... men det är ju OFTA tyvärr det första folk tittar efter när de kommer på besök... eller hur? Man kan som inte låta bli... Å andra sidan så känns det inte så värt det att hålla helt kliniskt rent när man har katter som stökar runt hela dagarna,,, sedan så är det svårt att ha en motivation att städa när det bara ser stökigt ut ändå... när man dessutom skulle vilja renovera helt och hållet... göra allt ordentligt... men tyvärr har man ju inga hemliga miljoner på banken, så då är det lite svårt... :(

Nej jag får väl börja att samla ihop mina miljoner genom att sälja av lite skräp kanske?? Skulle behöva sätta upp en månadsbudget, för pengarna försvinner bara sådär... vet inte var man lägger dem på... konstigt att det alltid är så... :S

Ikväll var det iaf kräftskiva på logen... jag gick hem 21:45, då jag var helt slut... då hade jag ätit ett halvt kilo kräftor... och 8-bitars lax- och räksushi... Emelie åt 2½kg kräftor ENSAM!! Crazy! Jag åt en kräfta av våra två kilo (som Emis senare åt upp) och den smakade skiiit... sedan fick jag bära hem allt skal som blev över från frosseriet och kasta i i frysen, för Mattias ska ge sig på att koka kräftfond i morgon...

Mattias kom nyss förbi in och hämtade sin gitarr... ag blev lite orolig för att han ska ha sönder sin fina gura, värd ett x antal tusenlappar... men det var ett gäng musiker där, så jag förstår att trubaduren i min gosegubse kommer fram...

Har även anmält chillorna till utställningen nu... ska ställa Bless och hoppas att han ska bli champion, Nova ska ställas och även Xanton... Det ska bli så jäkla kul!! Jag ser fram emotdetta jättemycket!! Måste uppdatera min hemsida någon dag också... hmm...

Men nu ska jag försöka sova... tidigast jag har gått och lagt mig på jättelänge.. brukar inte var trött vid den här tiden... brukar inte somna före klockan 00:30 i vanliga fall... men det ska bli skönt att sova... då kanske man känner sig utvilad i morgon... jobbar ju på måndag också, så jag ska väl orka med det också! ;) Ska väl försöka ta en sväng förbi IKEA i ett jobbärende i veckan också... :)

Somsagt godnatt och sov så gott! Tack Emma och Helena och alla andra som fixade med kräftskivan! Det var mycket trevligt den lilla stund jag var där!! :)

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers