30 januari 2010

biomys på en ickeledig lördag

Denna helg är en jobbhelg... jag jobbade i torsdags kväll, igår kväll (+ i natt i drömmarna) och idag på dagen och i morgon kväll... hit och dit, hux flux... Så jag är rätt slut nu och behöver definitivt vila ikväll...

Jag och Mattis ska gå på bio för fjärde gången NÅGONSIN bara vi två... hmm... måste bli oftare helt klart!! Jag ville se snabba cash, men det vill resten av uppsalas befolkning också göra denna lördagkväll, så vi får snällt gå och se sista filmen i stig larsson triologin... dvs luftslottet som sprängdes... den ska tydligen vara bra säger dom som vet... Oavsett så kommer det att bli mysigt... ska nog köpa både godis och popcorn... och en stor läsk med två sugrör :P <3

Idag har jag fått skämmas på jobbet... inte för att jag gjort något fel, men för att någon inte har gjort något alls... tyvärr blir många patienter långliggare helt without reason... De kan ligga hur länge som helst, och man tar prover på dem nästan varje dag (dvs sticker dem i ofantliga mängder) och ÄNDÅ har man ingen planering för dem?? Vissa doktorer verkar leva efter mottot: Vi tar en dag i sänder... men när en annan som vill ha några dagars planering färdig (ifall det blir hemfärd så ska det ordnas med läkemedel, hemtjänst, vårdplaneringar etc etc.) försöker trycka på lite blir de nästan lite sura... men det är JAG och inte dom som får stå och skämmas å deras vägnar sedan när patienternas anhöriga vill veta hur det ligger till, vad som ska göras och när... suck

Nu ska jag hjälpa mattis att städa.. det börjar bli liiite stökigt igen, men vi har hållit ordning bra länge ändå... lite drygt en månad :P bra va!? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers