23 januari 2012

Det finns ingen plats i världen...

...för människor som vanvårdar/misshandlar djur, barn och äldre. FY FAN ALLTSÅ!!! Djur, barn och äldre kan (ofta) inte försvara sig och att då ge sig på någon av dessa grupper är enbart fegt! 

Anledningen till min ilska och frustration är en artikel på Expressen.se om en häst vars hovar mätte 50 cm långa, de var så långa att de hade skruvat sig... den där stackars hästen (som blev avlivat pga sitt tillstånd) har väl för fan inte gjort någon något ont? Och om den hade gjort det, så hade det varit rätt åt fanskapet (läs: människan)

Jag har även fasats över hur våra stackars äldre behandlas på äldreboenden runt om i vårt avlånga land... De magrar av, får inte mobiliseras (dvs komma upp ur sängen), de får ligga nerbajsade/kissade, de har trycksår och de blir allmänt risiga... jag får ångest över att tänka att en dag kanske jag sitter i skiten... Jag har ångest över att bli gammal... och då är jag inte ens 25 år gammal...

Och de som är elaka mot sina barn, borde på piskstraff eller dylikt... det är inte okej att bete sig så!! (iofs är inte våld okej heller, men om det nångång mor förmodan skulle kunna anses okej, så är det mot barnmisshandlare och pedofiler!!)

Min kollega Jeanette berättade om en incident i en mataffär häromdagen, en äldre man med sitt barn?/barnbarn? var och handlade och barnet kissade ner sig... mannen blev fly förbannad och var på väg att ta ungen i kragen för att ruska om... samtidigt som han skällde på barnet enligt noter... Min kollega kunde inte tro sina ögon och frågade: "Vad fan tror du att du håller på med egentligen!?... Mannen svarade något i stil med: "Det har inte du med att göra"...Min kollega sa något om att det stod en polisbil utanför butiken och det fick mannen att lugna sig och han skämdes sedan... Men det är ALDRIG okej att stå och skälla på sitt barn sådär... om barnet kissar på sig inne i affären, då är det mest troligt förälderns fel som inte varit förutseende och kissat barnet innan...  Jag är ingen förälder själv, men jag har jobbat med funktionshindrade och samma regler gäller där... kissa innan eller avbryt handlingen (or whatever) och gå på toa...Stor eloge iaf till Jeanette som vågade säga ifrån!! 


1 kommentar:

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers