28 december 2012

Stackars lilla Amelia

I natt har katterna (Tusse, Hümmud och Alice) hållit till i kök, hall och sovrum medan Amelia sovit i vardagsrummet. Imorse när Mattias skulle åka och jobba (vid 8.30-tiden) så frågade han mig om han skulle komma med Amelia så hon fick vara inne hos mig i sovrummet och mysa. Han försökte lirka med henne, men hon låg bra i vardagsrummet och Mattias åkte och jobbade. Jag stängde dörren till sovrummet för att få lite lugnt och ro eftersom Alice blivit sjukt lekstugan och rejsade fram och tillbaka mellan köket och sovrummet.

När jag vaknade här för en timme sidan och klev ut i hallen så såg jag att dörren till vardagsrummet var öppen... Alltså alla katterna var på samma yta, vilket i vanliga fall innebär KATTastrof! Eller iaf att katterna jagar Amelia... Men min första tanke var att Mattias släppt ut Amelia i morse, men på vintern brukar hon inte vara ute så många minuter innan hon vill komma in igen... Hmm... Och om han hade släppt ut henne så hade han ju sagt det...

Tog lite kattgodis och lockade och först kom Hümmud ( "jag-gör-allt-för-godis") sedan Tusse och Alice och jag lockade lite till och efter några sekunder kom en relativt glad Amelia ut från under vår bäddfåtölj... Hon var lite reserverad mot Tusse, men vågade gå förbi honom och in på toaletten för att dricka ur kranen... Tusse gick efter och då fräste Amelia, och T höll sig på avstånd...

Jag fick lite dåligt samvete översatt ha sovit så tungt som jag troligen gjort... Men jag brukar vakna av att katterna rejsar och har sig, men inte nu... Och jag hoppas att de faktiskt varit snälla mot Amelia... Tyckte dock lite synd om henne... Men jag hoppas att det ändå gjort alla katterna gott på ett sätt...


Nu är Amelia och Hümmud ute och leker i vårvädret (?!) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers