23 juli 2010

Fyra katter och en hund

Förutom mina tre egna kissemissar, så har vi i kväll/natt besök av mammas 10 veckors kattbebis Tirsa och vovven Gizmo... :) *myys*

Mina missar har tagit emot lilla T med öppna tassar... Algot och Hymz har varit framme och nosat, medan Amelia som förväntat håller sig på avstånd... Gizmo är de vana med sedan tidigare...  Tirsa är dock en riktig liten tuffing, hon morrar högre än Amelia när hon inte vill ha sällskap... :P som en liten vildkatta... haha...

Det är lustigt hur dom här små fungerar... hon har sovit HELA dagen i Mattias knä, men nu när det är dags att sova, då vill hon hellre busa... först var hon hungrig och låg och snuttade på Gizmo, som STORNJÖT!! :D Då bar jag ut henne i köket och gav henne lite mat som hon delade med Hymz... Sedan var det dags att gå på lådan, jag har varit så orolig eftersom hon inte har bajsat sedan hon kom hem till mamma (dvs igår kväll) och hade inte bajjat på hela dagen igår... möjligtvis på förmiddagen dock, (dvs OM inte G har ätit upp poopet :S *Blä*) men nu visade hon vad hon gick för och lade en ordentlig korv i lådan :P MEN hon har inte lärt sig att skyffla över bajset, så det fick jag göra... men jag är stolt över henne :P

Nu har hon hittat chillorna i hallen... tycker att det är mycket intressant att sitta och spana :p

Imorgon blir det till att köpa en ny mobilladdare, då jag misstänker att någon kise eller vovve har tuggat sönder min, för trasig är den... *grr*

Bild på Tirsa kommer i nästa inlägg... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers