19 februari 2010

Jag ljög i förra inlägget...

Hümmud som kissepissen heter anländer inte alls idag, utan först nästa fredag... det var min älskade sambo som tänkt fel och inbillat mig att han skulle komma idag, så när jag i söndags insåg att jag skulle få vänta i 12 dagar istället för fem, så blev jag lite less... men den som väntar på något gott... ;)


Det ska bli så skoj med en bebis i huset igen, dock är jag lite orolig att de andra två missarna inte ska acceptera honom... att Algot ska börja hävda sig iom att det är en kille... Att Amelia ska bli en surkärring... men jag hoppas att det ska gå bra! Ni som har flera katter, hur har ni gjort och ur har det gått?? Jag tycker att Elis och Maria kan ta en av de andra syskonen och Emis och Edvin den tredje och så blir alla glada... alternativt att Sara och Jimmy behåller en också ;) *pikar*

Är ledig nu i helgen... eller ledig och ledig.. jag är ledig fast uppbokad... imorgon ska jag försöka pallra mig i väg och träna, alternativt om vädret tillåter ta en låååång promenad ute istället... Sedan ska jag förbi systemet och inhandla lite booze inför kvällen... sedan ska jag till Marie och käka tacos *yum* och därpå det ev. ut och svänga de lurviga... vi får väl se om jag är följer med ut eller om jag ska vara en partypooper... vill inte vara bakis på söndag... :(

Denna vecka har jag jobbar Tisdag- Fredag... visst fyra dagar tänker ni... men fyra dagar på kirurgen... fråga vemsomhelst... det är olidligt... idag har jag gått runt med en känsla av lightheadedness (samma som Emis brukar få när hon blir stressad) och det har känts som om jag har varit på väg att svimma flera gånger, men inte gjort det... Idag har jag nästan gått in i väggen... det har varit på håret... jag har haft 6 patienter varav tre jag skickat hem, sedan har det ringt arga patienter och skällt för att doktorerna inte har ringt upp, jag har tagit emot patienter från akuten, jag har skickat runt patienter till höger och vänster och har haft allmänt mycket att hålla i huvudet... Och utöver detta så är det FÖR mycket folk på avdelningen... 25 patienter (+-2), 4 undersköterskor (sedan ytterligare tre) , 4 sjuksköterskor(sedan ytterligare tre), två ssk.studenter, 1 avdelningschef, 1 avdsekreterare, 3 kärldoktorer, 3 läkarakandidater kärl, 2 bukdoktorer, 1 läkarkandidat buk, 1 sjukgymnast, 1 apotekare, 1 köksa, 1 städare, 1 medicindoktor och x-antal konsulter = 59 (+x) personer... jag höll på att smälla av... och ingen har koll, alla rycker i alla, man hittar inte de man letar efter och AAAARRRGGGHHH..... jag ville komma hem tidigare... gick BARA 20 minuter tidigare, och då har vissa redan gått hem för en timme sedan.. somliga gör som dom vill *bitter*

Nu ska jag plocka i ordning litegrann, så att man slipper skämmas när mamma och Sara kommer förbi... Sedan ikväll, ska jag nog åka med Dahlia till Emis... we'll see... har skjutit upp det länge nog nu..

tjing på en stund...

1 kommentar:

  1. Mysigt med en missebebis. Eftersom det är bebis så tror jag inte att det kommer att bli mer än lite morr från dina katter. Kommer nog att gå bra.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers