13 april 2010

Hundvakt

Idag har jag besök av Gizmo eftersom mamma är på utbildning hela dagen... Och det har gått jättebra! Han kom kl 7:30 och började svassa runt efter Hümudd, tre minuter senare börade Hümudd stalka Gizmo och stackarn fick inte vara i fred för kattuslingen som skulle boxas (med klorna)... Jag låtsades som ingenting och somnade om så gott, de övriga två sov nog också en stund, för jag  hade det lugnt och skönt iaf... Algot och Amelia fick gå ut redan innan Gizmo kom för att det skulle bli lite lungare...

Vaknar tre timmar senare av att G slickar mig i ansiktet.... just jävlar han hade ju inte varit ute på morgonen och inte heller hade han fått någon mat... så vi släppte in Algot och Amelia (som inte verkade gilla att G var här) och knallade ut en sväng... och vad varmt det var sen då! :D Vi promenerade ned till Samnan (en å som ligger kanske 500 meter från oss) och tillbaka... på tillbakavägen fick G gå utan koppel och han skötte sig alldeles utmärkt! Jag kopplade på honom innan vi kom upp till bebyggelsen igen och han var så söt, för då skulle han "bära" en del av kopplet (flexikoppel) hela vägen hem... och han var som skitglad för att vi skulle gå hem igen!! :D naaww <3

Nu sitter vi och softar lite... ska ev. åka till Blomsterlandet och inhandla trädgårdsgrejer, men vi får la se om det blir något... G ska visst sova en stund nu... hoppas att H låter honom vara!

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers