9 juli 2012

Kattjakt


Har nyss varit på kattjakt sedan Tusse (aka. hittekatten) smet ur sin sele när hans snälla mamma (jag) tog ut honom på en promenad i det kvava, klibbiga vädret, denna söndag den 8:e juli...

Han försvann runt husknuten och in i det täta, taggiga, nästintill ogenomträngliga buskaget på baksidan av huset... Redan utrustad i min ziperall *varmt* och gummistövlar och med en matskål i handen begav jag mig in i djungeln. Och jag skymtade kattuslingen långt där inne, men han kom inte trots lockrop. Flankerad av min fina lilla kattälskling Hümudd stalkade vi Tusse (som var förvånansvärt lugn och orädd) genom djungeln. Och efter fem minuters klättrande och krälande, så lyckades jag locka till mig Tusse och kopplade ett järngrepp runt honom och sedan bar det av raka vägen in i säkerheten igen...

Innerst inne så visste jag att jag skulle få tag på honom och om inte så skulle han nog komma tillbaka... <3

Behöver jag tillägga att det inte blir några fler koppelpromenader idag!?

Han kanske skulle kunna vara utekatt härhemma ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers