2 september 2012

Jag och bilar...

Det verkar bestämt som om att såfort jag sätter mig i en bil, så dör den... :S

Min bil är ju som ni säker vet trasig för stunden... Mammas sambo ska laga den åt mig, men nu verkar det som om det kan vara mer än vara turbon som tjorvar... Let's hope not!

Iaf så lånar vi min svärfars bil medans min är på lagning... Och nog fan började den tjorva när vi var påväg för att handla... Helt plötsligt bara började den "hoppa/skutta" när jag gasade för att sedan tappa kraft...

En lampa tändes och indikerade elfel i motorn.. Efter detta skuttade bilen lite till för att sedan sluta fungera... Startade om den och kunde vända och köra hemåt... Kom någon kilometer och sedan slutade gasen att fungera mitt på vägen... Det var bara att utnyttja den fart man hade och rulla till närmsta avfartsväg...

Efter att ha låtit bilen vila en stund provade vi att starta om den och lyckades skutta hem... Vid ett tillfälle var det som om bilen fick supereffekt, nästan så att jag trodde att gasen hade hakat upp sig... Men vi överlevde :)

Jag har otur med bilar verkar det som :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers