15 november 2012

Jag tycker det är urgulligt med barn...Jag skulle såå gärna vilja ha ett eget litet knyte...

Men något som skrämmer mig (förutom hela förlossningsbiten) är att barnföräldrar, särskilt mammor, har en tendens att vilja visa upp sitt barn överallt!! Och jag förstår... Det är det finaste man har!! Jag gillar att fota mina katter i gulliga poser, de är det finaste jag har! MEN jag, som icke-människomamma (ännu) kan ibland irritera mig på alla dessa bilder och inlägg...

Xxx i badet
Xxx äter mat
Xxx sover hos pappa
Xxx i sin vagn...

Ni fattar?

Ibland är det jättekul att kolla på dessa gulliga bilder/läsa dessa inlägg och ibland vill vill jag bara kräkas på dem...

Kanske grundar det sig i att jag är avundsjuk? Eller i vetskapen om att jag säkert kommer bli likadan?! :S

Något som jag lovat mig själv och härmed alla mina vänner, är att jag aldrig ska överge er bara för att ett barn fötts ;)


1 kommentar:

  1. Hej Michaela!
    Ja vi får väl se när du själv blir mamma!
    Sina barn kan jag göra allt för det är det finaste och bästa jag har.
    Det vill jag ju då visa och är sååååå stolt över mina två små tjejer.
    Jag älskar dem så mycket att det gör ont ibland. Detta kommer du förstå den dag du själv blir mamma!!!
    Jag lovar dig det Michaela!!!
    Förlossning är så olika från kvinna till kvinna du kan inte lyssna på andras!
    Din f-berättelse kommer ju bli helt annorlunda mot andras ingen är den andra lik.
    Det gäller bara att tänka på andningen och ta det som det kommer.
    Sedan är det viktigt att sin make/sambo är med och stöttar utan Michael hade jag någon inte klarat dessa två förlossningar!
    Du har ju din älskade sambo eller hur ni är två att gå igenom detta tur är väl det?
    Stor kram till dig Michaela!!!!
    /Malin

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers