25 november 2012

På flykt

Denna helg har jag drömt en väldans massa!! Och jag kommer ihåg mycket detaljer ur samtliga drömmar...

Gemensamt tema: Flykt och fara

Först ut i fredags flydde jag från blodiga stickskada, 2cm långa tvestjärtar, en blond kille med syra för att sedan tillsammans med honom fly från häxor och demoner (hela historien hittas på fb)

I lördags drömde jag att jag besökte min syster (som varken var Emis eller Jossi) och hennes dotter i ett utländskt land (typ iran eller saudiarabien... Ett muslimskt land) dit de åkt på semester med min systers nye man... De hade gift sig på rådhuset i Sverige i hemlighet innan och skulle på smekmånad till detta land och min syster skulle få träffa hans familj... Väldigt likt filmen 'Inte utan min dotter' som jag inte sett eller tänkt på sedan jag skrev om det här i bloggen... Iaf så reste jag dit för att "hälsa på" men mitt egentliga syfte var att ta hem dem... Maken hade ju kidnappat både min syster och hennes dotter (han hade ingen laglig rätt att föra bort dem) men samtidigt var det inte hemligt var de befann sig... Men ÄNDÅ var den enda lösningen att jag skulle åka och hämta hem den.. Jag hoppas att jag lyckades för det sista som hände i drömmen var att rätt ögonblick uppstod och vi skyndade oss att packa och flydde...

I natt drömde jag att det landade ett stort flygplan på grönområdet mellan salabacke och årsta... Mitt hus låg alldeles där så jag och min morbror och min sambos faster sprang dit r att se om det fanns skadade... När vi kom fram så var det som en byggnad/skola som vi klev in i... Och nu var inte uppdraget att söka skadade utan att konfrontera chefen/rektorn att de skulle bosätta dig någon annanstans... Mannen var väldigt nonchalant och oartig... Under hela mötet har han sin radio på ganska hög och tillräckligt störande volym... Jag säger: Do you mind sänka volymen? (Solklar svengelska!) Rektorn blir sur, reser sig upp och säger: Be aware... Ni kommer snart märka vad som händer med folk som försöker hindra oss... Vi skyndar oss genom korridoren där personer står och tittar på oss med tomma blickar, som om de var lobotomerade... I själva verket var det inte mycket mänskligt alls över dem... Det var som om de var från en annan planet!!

När vi väl tagit oss ut så står rektorn redan där med ett djävulskt flin och säger: Buu! Vi (nu endast jag och några andra ungdomar) skyndar oss därifrån och vi inser nog att inget kommer någonsin bli sig likt igen!!

Massa saker händer, lite likt filmen 'The final destination' och folk dör en efter en... Jag får se glimtar av en trång, vattenfylld källartrapp som det på ena sidan står tio rangliga bokhyllor med 100 numrerade böcker i varje... Varje bokhylla tillhör en person... På böckerna står det ex James nearly drowns... Varje bok representerar en händelse som kommer att hända oss och när sista boken faller, så dör personen i fråga... Så man kan se det som en långdragen tortyr... Och endast jag av alla tio ungdomar får dessa glimtar, så jag försöker verkligen rädda dem genom att vi, återigen, flyr..

Väldigt väldigt spännande... Googlade lite för att tyda vad drömmarna står för och det var alltifrån en inre stress till att jag har lyckliga framtidsutsikter... Lite svårt att tyda med andra ord!

Men väldigt roligt och jag älskar arr drömma!! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers