5 augusti 2010

Att vara en riktig vän...

Jag satt nyss och funderade på vad det egentligen innebär att vara en riktig vän till någon... Kan inte skriva det på ett bättre sätt än att punkta upp det i en lista:
  • En riktig vän är någon man har ömsesidig respekt för
  • En riktig vän är någon man kan tillförtro sig åt
  • En riktig vän förstår och respekterar om man inte vill berätta allt för denne
  • En riktig vän blir inte svartsjuk på ens andra vänner, respektive eller syskon.
  • En riktig vän kan kompromissa och göra vad denne finner är tråkigt, för att göra sin vän glad och vice versa.
  • En riktig vän är ärlig och hymlar inte
  • En riktig vän ska aldrig få en att få dåligt självförtroende eller samvete
  • En riktig vän älskar dig mest när du förtjänar det minst, det är då du behöver det bäst
  • En riktig vän blir inte sur för att man inte hört av sig på ett tag...
  • En riktig håller inte på "jag tänker inte höra av mig, för hon hör aldrig av sig"
  • En riktig vän vet man var man har, oavsett om man träffas varje dag, en gång i veckan eller en gång om året...
  • En riktig vän finns där i vått och torrt... NO MATTER WHAT!!!
Jag vet att jag inte passar in på alla mina punkter, men jag försöker... Det finns en handfull personer som jag räknar som mina riktiga vänner, andra är mina vänner men det ställs egentligen samma krav på dem... 
Håller ni med mig?? 


1 kommentar:

  1. Håller me till 1000%! :-) Får jag kopiera av dig?? Det var verkligen så bra skrivet. /M

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers