15 mars 2013

Bedömningen

Kära dagbok,

Idag har jag fått veta att jag lever...

Jag fick min återkoppling från den Assessment Centre-dag som jag hade igår.
Då utsattes jag tillsammans med mina kurskamrater (under 10 intensiva timmar), för diverse tester, för att bla kunna få en bedömning om ledarskap. Dvs om jag har någon potential..

Igår hade jag ändå en hyffsat bra känsla i kroppen när jag gick hem, men då också väldigt osäker på vad bedömarna (och deras pokerfaces) bedömde.

Idag när jag fick återkoppling på testerna så stämde mycket överens med mina tankar om min prestation. Men hela tanken med assessment centre är inte bara att gå veta vad man är bra och dålig på, utan att också lära sig ge och ta konstruktiv kritik...

Och visst är det väl konstigt att fastän jag fick mycket beröm och att bedömarna såg min potential, så är det kritiken som ändå fastnar!? Och det var tufft att ta emot konstruktiv kritik, jag blev inte direkt ledsen men lite illa till mods... Typ svårt att bara låta det rinna av mig...

Nu härnäst ska jag försöka läsa en bok om konstruktiv kritik... Om jag får tag i någon...

2 kommentarer:

  1. Du är grym Mickis! Du kommer klara allt galant! Jag tror att du ska ta till dig den lilla konstruktiva kritik du har fått och bygga dig stark på den och ta lärdom, du kommer gå långt :) Go for it!! Kramis Emma

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig gumman och du kommer att fixa det här. Du kommer att lära dig under resans gång!! =) Fortsätt så här så kommer du att bli en bra chef, ta till dig kritiken och ta lärdom som Emma sa. Livet är ett enda lärande på gott och ont!! Puss o kram Mami

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers