16 mars 2013

Nakenhet är fint

Eller ja, det ligger i betraktaren ögon. Och min lilla Tuss är fin oavsett om han har päls eller inte. ;) Han känner nog inte detsamma utan tycks ha drabbats av en post-lejonklippningsdepression :S

Han har suttit ihopkurad och sovit på toasitsen i natt och ratar alla varma sovplatser jag gjort i ordning. Och att husse och matte svettas ihjäl med 26 grader inomhus, tycks han inte bry sig om eller uppskatta *hrmpff*

Ägnade några minuter att omsorgsfullt tillverka en tröja till kattstackaren, som satt som ett smäck. Den behöll han på (lika omsorgsfullt) i ungefär 11 minuter och 2 sekunder. Tack för den älskade lilla suris ❤



Stiligaste katten i stan
Matsäcken var tydligen en bra sovplats, så ja vad gör det om den ligger där några timmar?


Den nakna sanningen


"Varför får hon behålla sin päls och inte jag!?"


"Vad är detta för dumheter!? Jag kan ju inte gå ordentligt, får ju kräla fram som en mask. Och såfort jag rullar mig så blir den ju smutsig! Nej, det här går jag inte med på"

1 kommentar:

  1. Tusse du är helt supertjusig som nakenkatt! Pälsförlustdeppet går över på några dagar - och jag lovar, redan om en vecka har fjunen till päls börjat växa fram! Sedan när det blir jobbig sommarhetta då är pälsen precis lagom!
    Jag brukar vara lite frusen den första veckan och krypa under täcken och sånt men sedan är det bara skönt att slippa stretiga tovor och luggig pälskam. Jag brukar klippa mig i början av april. Om det inte blir alltför jobbigt. Så här såg det ut innan klipp förra året http://metrobloggen.se/wikipedia/som-en-nyplojd-aker/
    Mjau jag vill helst inte ha min tröja heller. Nej en fluffig filt att krypa in i, det är modellen!
    TAssKram Wikki

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers