6 oktober 2009

Bitter

Fyfan vad bitter jag är idag... det är inte roligt att vara jag och det är inte roligt att vara i närheten... Mattias har fått sig en utskällning angående saker som egentligen inte är hans fel....

Idag är en sådan här dag då jag bara vill bryta upp, byta jobb, flytta härifrån (med mattias dock) och är bara allmänt negativ...

Vad gäller jobbet så är man i en sådan beroendeställning att man kan inte göra annat än att gnälla.. det är det enda som hjälper...

Vad gäller huset så är jag SJUKT trött på att allt är halvfärdigt... att sova i vardagsrummet... att inte kunna ta ett varmt bad och slappna av, att inte trivas för jämnan... det finns de dagar jag trivs så enormt... men många dagar är riktiga vantrivsel dagar... Vi bor nära stan, men MITT ute på en åker... det tar alltså 20-25 minuter att gå till bussen... ännu längre vintertid... jag är van att ha 50 meter till bussen (då fick jag visserligen åka buss i en timme, men jag kunde iaf sova då) nu har jag 2 km till bussen och har jag tur så får jag en sittplats... annars får jag stå... bredvis chauffören... Känns inte heller som om att jag vill betala 800 kr i månaden för ett busskort, för den korta biten... DOCK är jag mycket tacksam över att vi fått möjligheten att hyra huset för en rimlig penning...

Vad gäller Mattias så lyssnar inte han på vad jag har att säga när jag är arg och bitter utan han skämtar bara bort det... en egenskap som jag inte tycker om... det stör mig så fruktansvärt mycket och det vet han... men det är en sån egenskap som i slutändan skulle kunna ställa till det för oss... SOM TUR ÄR så älskar jag min pojkvän och vill inte vara med någon annan än han... <3

Och vad gäller alla... det finns en massa idioter som inte ens förtjänar min bitterhet, men som hlakar in på ett hörn ändå...

Täcket över huvudet kanske.... hoppas på en bättre morgondag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers