9 november 2010

Flingeling...

Eftersom alla andra kommenterat snön som väller ned, så känner jag mig tvungen att skriva några rader om detta också! 


Jag tycker att det är mysigt med snö, den är välkomnad OM det får ligga kvar... det känns dock som att det kommer att snöa en massa idag som töar bort i morrn... 


Det som är mindre mysigt och som händer varje år är att folk blir jättechockade över att snön kommer (trots dagar av förvarning) och de kör som sniglar... att man inte bytt till vinterdäck ännu är bara idiotiskt (obs! jag säger inte att man är idiot för att man inte bytt än :P). Det var frsothalka för två veckor sedan och jag kan väl tycka att man borde ha bytt däck redan då... idag ahr 70 % av en stor kvällstidnings läsare bytt till vinterdäck, men 20 % hade fortfarande inte gjort detta... alltså 2 av 10 kör omkring med  sommardäck fortfarande... slår man ut det på hela befolkingen så kör (i stora runda slängar) 1,8 miljoner människor omkring med sommardäck...  


Så byt däck!! 


bilden hittad på google (sökord snöstorm)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers