26 april 2011

what a day...

Tisdagen börjar med att min kära mor ringer och väcker mig typ 8:30 (?) på min lediga dag... :P Försöker somna om men det går inte... Kliver upp, sätter mig vid datorn... äter frukost.... spenderar de följande tre timmarna med att se avsnitt 8-10 av TrueBlood säsong 3. Ville se de två sista men de funkade inte... damnit...


klockan 12 åkte jag och hämtade Gizmo vid båten. Tråkigt för honom att sitta i bilen och glo när mamma och sambo håller på med båten... nej så han fick följa med mig hem till katterna...  Vi vilar en stund framför datorn... sedan tänkte jag att vi skulle gå en långpromenad... ca 40 minuters promenad... vi börjar med att gå/powerwalka/springa över till vedyxa, sedan kommer det en regnskur och jag har ont i mina ben, så vi promenerar samma väg hem igen... ca 2 km istället för ca 4km... men äsch..


Mattias kommer hem 15:45... bestämmer att vi ska åka till Stinsen galleria i Häggvik. Vi blir osams för att mattias vill laga mat hemma, jag tycker då att det är onödigt... Det ena leder till det andra, vi utbyter meningsskiljaktigheter i otrevlig ton under ca 10 minuter (om vårt hem bland annat), jag hotar att ta mitt pick och pack och flytta, går och kollar hyreslägenheter på uppsalahem.se, ringer mamma som är påväg att komma och hämta Gizmo. Mattias går ut och leker med Gizmo, jag går ut och joinar dem och sedan blir vi sams igen :)


Åkte till Stinsen, åt sushi... köpte två tröjor, åkte hem igen och tittade klart på säsong 3 av TB och därefter big brother :) 


Lång dag med andra ord :P *intressesmurfarna antecknar*





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers