11 april 2012

Höll på att skriva att det blev en låång arbetsdag idag, men jag hejdade mig litegrann när jag insåg att den var ju faktiskt inte så mycket längre än vanligt... skillnaden var att istället för att börja 6:45 och sluta 16, så började jag 8:00 och slutade 17:15... :P hehe... men iaf ovant att stanna kvar "så länge" efter jobbet... :P

Efter jobbet pallrade jag mig iväg till il forno allegra (?) och mötte upp Marie och Karin <3 Snackade lite skit och åt pizza :) Jag tog en pizza med musslor, tigerräkor och ngn vitlökscreme på... lät så himla god... Pizzan var väl ok och musslorna också... men tigerräkorna var som att tugga på en gummisula och vitlökscremen kan vara liknas vid att sila en loska mellan tänderna... *urk*

Betalade förövrigt 98:- för att parkera utanför saluhallen... på S:t Eriks torg är det gratis efter klockan 18, MEN parkeringens utformning (plus avsaknaden av synliga rutor) gjorde att man inte alls förstod var och hur man fick stå... Så, jag ställde mig på parkeringen mittemot (direkt utanför Saluhallen) och där kostade det alltså ca 50kr/timme... HUTLÖST!!!

Har efter detta hunnit med att städa en del... ska faktiskt få kompa hem kl 12 i morgon för att hinna dra ett varv med snabeldraken innan besiktningsmannen kommer... egentligen... varför ens bry sig?

Annat jag stör mig på här i livet... Veckans uppdrag i Bigbrother är "Fattiga vs Rika".... tidigare år har man bara spärrat av halva huset till de fattiga och halva till de rika, men de har ändå fått prata med varann... detta år ska de "rika" hånskratta åt de "fattiga", ignorera de "fattiga" och vara allmänt sviniga... detta trots att BB senast för en vecka sedan deklarerade att mobbing är INTE okej!! Men detta är?

Och sen när blev det roligt egentligen att göra sig rolig på fattigas bekostnad... vissa menar på att man ju faktiskt driver med rika människor också... fine... men jag tror knappast att det rör de rika människorna i ryggen att de framställs som snobbiga... de har så mycket pengar så att det spelar väl ändå ingenroll... eller? Sedan vet man ju att alla rika är inte idioter... medans det faktiskt är så att alla fattiga har det svårt i livet (trots att de kan vara väldigt lyckliga, så är det helt säkert en kamp varje månad att få ekonomin att gå ihop)...

Nej, det är inte okej att sparka på dem som redan ligger... det är min bestämda åsikt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers