18 juni 2012

När jag kikade till min älskade luddtuss Alvin idag så var hans ena öga helt igenkleggat... :( Tog ut honom och började det för honom mödosamma arbetet att öppna ögat... Det gick relativt bra, men skrutten är helt röd i och runtikring ögat nu... så i morrn måste jag köpa koksalt och skölja med... lilla plutten <3

Och apropå chillorna, så letar jag nya hem till i princip allihop. Vissa till avel och utställning... andra endast till sällskap... Priset är inte så viktigt, hemmet är allt! Någon intresserad? 

Katterna har varit på bushumör idag... Började med en Tusse-promenad när jag kom hem från jobbet, det blev mest ståendes i diket då Tusse fick för sig att han absolut inte ville promenera... kan iofs ha att göra med att jag spände åt selen lite hårdare idag eftersom han försökte rymma ur den igår (!!!)... så han var nog lite butter för det ;)

Sedan satt jag i en halvtimme och busade med Tusse och Hümudd. Fjädervippa is the shit!! Måste skaffa en laserpekare också!! Helst en såndär som är gjord för katter! ;)

/M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers