27 juni 2012

Panelbyte

Så har vi ÄNTLIGEN kommit igång med vårat semesterprojekt! Byta ytterpanel på huset, måla och snygga till! ;)

Vi klev upp tidigt i morse... eller Mattias klev upp kl 9 och klippte gräset, straxt därefter kom hans kollega med sin lastbil och lämnade av vårt virke. Jag gick ut därefter och började gräva upp rabatten... jobbigare än jag trodde att det skulle vara... men min nya spade var superbra!! :)

Rensade lite ogräs i vår häck (ölandstok), men den ser fortsatt förjävlig ut.. det får bli nästa sommars projekt... byta häcken mot staket!? 


Kl 11 satte vi igång med att riva panelen och det tog längre tid än vad vi trott, vi jobbade fram till kl 13 då gick vi in och tog lunchrast i en timme, sedan ut och jobba igen.... åkte till CityGross och köpte en zinkbalja som jag planterade om lupinerna (som ska ges bort) i... sedan slipade jag tvättstugefönstret och grundmålade det... kl 18 började det naturligtvis regna, så det var bara att spika upp lite pressenning och kila in för kvällen...


Nu ska vi laga Tacos :) mums



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers