16 augusti 2011

Försvinnande

Som sjuksköterska har jag väldigt öppet sinne och stort tålamod... jag förstår att människor mår dåligt, jag förstår att alla inte har samma förutsättningar att leva efter som en annan...jag unnar dem verkligen dessa dyra undersökningar och behandlingar som ibland kostar hutlöst med pengar....och ibland tyvärr också misslyckas...jag har sett alldeles för mycket för att döma hunden efter håren när det gäller mina patienter...men som privatperson så har jag väldigt svårt att förstå människor som utnyttjar systemet... oavsett orsak...

Som den här 30-åriga tjejen som försvann i början på augusti och det uppdagades att hon ljugit för sin familj om att hon jobbat, fastän hon var arbetslös...att hon betett sig konstigt den senaste tiden och att hon tömde sitt sparkonto och att hennes försvinnande sedan beskrevs som ett stort mysterium i kvällstidningarna... Polisen sätter inte stora resurser på att hitta den här tjejen, de involverar även sina internationella kollegor på Interpol för att leta efter henne utomlands... resurser som troligen kostat skattebetalarna hundratusentals kronor...

Det står ju klart att hon inte utsatts för något brott och om hon nu drabbats av en psykos eller annat mental breakdown, så tycker jag att det är på sin plats med en förklaring, det skulle göra det hela lite mer förståeligt... hela Sverige undrar ju... och sedan kan man ju kanske tycka att om hon hållit sig borta frivilligt (försök till bedrägeri??) trots alla löpsedlar om hur polisen letar efter henne så skanske hon ska ha böter för slöseri av polisresurser och skattepengar... ??

Lätt att spekulera, svårt att förstå... men men... Är glad för hennes familjs skull att hon dök upp oskadd tillslut :)

1 kommentar:

  1. Grattis på 7-års dagen!! Önskar Maria,Elis och grabbarna senap

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers