2 december 2009

frost

Idag skulle bli en dag då jag tänkt att uträtta en massa ärenden...
  • Lämna in datorn på lagning
  • Åka och handla julsaker på IKE, Rusta mm
  • Hämta Emis som skulle hjälpa mig att städa och flytta in sängen i sovrummet innan mattis kom hem...
MEN eftersom det är frost idag så är jag helt isolerad här hemma... how so?
Jo, en annan var ju ute i god tid och bytte vinterdäck på bilen (typ första veckan i november) så jag har ju åkte säkert i dessa frosttider... MEN min sambo däremot har varit olaglig.. han har inte bytt till vinterdäck ännu... så igår när det började frysa på så bönade och bad han om att få låna min bil... så här sitter jag nu... infrostad... funderar på att ta och sätta igång med städningen ändå... vil poppa musik medans... ska sätta ihop en bra städlista på spotify...

Väntar på att Amelia ska komma in också... Algot väckte mig halv 9 i morse och ville gå ut, sedan kom de inte in förräns 11.50 (bägge två) och var bara in och åt och sedan bar det av ut igen... Algot kom in här för fem minuter sedan... Amelia syns inte till... hon kankse jagar näbbmöss runt knuten eller nått... Algot gick iaf och lade sig nu.. trött efter en förmiddags ståhej... :P Det är iofs bra att de är ut när det är ljust... i morgon jobbar jag dag och då lär det inte bli någon utevistelse alls...

Hittade en sak som katterna önskar sig i julklapp... En ringklocka för katten, så att man vet när den vill komma in... istället för en kattlucka!! Den hittar du HÄR....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers