26 december 2009

min julhelg

Hallå gott folk, god jul i efterskott! Hoppas ni haft en bra jul, för det har jag... även fastän det inte känts som julafton direkt...

På Julafton så jobbade jag dag... hade tänkt att sluta klockan 14:00, men slutade inte förräns en timme senare... stressade dessutom halvt ihjäl mig för att jag skulle kunna sluta klockan 14, såhär i efterhand helt i onödan... suck...

Efter jobbet åkte vi ut till Pappa i Knutby och åt julmat, öppnade julklappar och hade det trevligt! Susanne och våra bonusbröder Tom och Lukas kom en stund senare. Fick även träffa vår trevliga bonussvägerska Frida... söt tjej!

Av Emis och Edvin fick jag (och Mattias) två lila lampor från IKEA som ajg önskat mig till sovrummet och en orange ljusykta från indiska.. Mattias fick även en trisslott, dock inga miljoner på den... :(

Av Pappa och Susanne fick jag ett presentkort på Chilli (ett steg närmare vår nya soffa.. tror den blir verklighet nu i vår... ;) och ett doftljus :P

Av Mattias har jag ännu inte fått någon julklapp.. men vi har ju varann, den finaste julklappen av alla :P *klyschigt.... jag vet*

På Juldagen jobbade jag också, lugnare dag och inte lika stor press på att komma hem tidigt.. slutade straxt innan 16... hyffsat lugn dag...

Sedan åkte vi till Hasse och Nina i Vedyxa... och åt massor med julmat, godis och öppnade julklappar...

Av Hasse fick jag ett presentkort på IKEA (Mattis fick ett på intersport) av Emma och Henrik fick vi två fönsterlampor att ha i köket (en liten pik mot våra fina julkulor som hängt uppe hela året :P) Mattias fick ett tv-spel av Elin också som jag trodde att han skuklle spela halva natten... men istället så hakade han på Emma och Henrik ut på krogen i julenatten... :P

Idag blev det lång sovmorgon... eler iaf för mattias del för jag har varit vaken sedan klockan 8 då katterna ville ha mat och gå ut... Nu står Algot och mjölktrampar på en nyvaken MAttias...

I eftermiddag ska vi först gå på Storvreta- AIK derby i innebandyn!1 Ska bli kul, även fast jag inte tippar på någon vinst för storvretas del, då de förlorade förra matchen med 9-3 ch har sin förstemålvakt utvisad denna match.. bra jobbar där!

Sedan ska vi åkta till Birgitta och fira jul en TREDJE gång :P Mer julmat och fler klappar?

I morgon bär det av till min mor för lite fika tror jag...

Hattig jul vill jag lova.... men bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers