8 december 2009

Tisdag

Vaknade med halsont och täppt snok... trodde jag var påväg att bli frisk... hmm

Igår var vi ju och kikade på kattbebisarna... de är ju bara litedrygt en vecka gamla, så de var så pyttiga som de bara kan bli... Kattmamman blidde lite purken på oss och flyttade på missebebisarna från bolådan och in i en garderob... :S *sorry* Även fast de var gudomligt söta, så blir det nog ingen mer misse för vår del... inte som det ser ut just nu iaf... vi har ju våra två små troll som ställer till hyss och sattyg ;)

De har varit ute en timme nu på förmiddagen och Algot kom nyss in och ville ha mat... mer bestämd katt finns nog inte... direkt när han kommer in går han till matskålen och tittar om där finns något att äta... nu hittade han inget så då kom han in till mig i vardagrummet och tittade på mig som om han sa "- HALLÅ!? Jag är hungrig...ge mig mat... NU!" Då sa jag att ja Algot , du ska få mat... Nöjd med det svaret ick han in till köket igen... 30 sekunder senare kom han tillbaka och denna gången blängde han riktigt ordentligt, så jag kände mig tvungen att snabbt ge honom mat... Och även fast han hade en egen matskål fylld med mat, så blev han alldeles till sig när jag gick och skakade Amelias matskål utanför dörren för att locka in henne... :P sötnosen

Amelia var alltid den som kom inte först förut, men nu är hin en liten eftersläntrare.. Algot vill gå ut igen, prövar först vid balkongdörren på baksidan och när inte det funkar går han till ytterdörren... gäller bara att ignorera så ger han snart upp...

Vi bytte plats på kattlådorna igår, jag är lite orolig att han inte riktigt förstått det ännu... ska gå och försäkra mig om det nu... :P

Har medarbetarsamtal idag... wish me luck! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers