6 september 2010

Gå INTE till...

... Ciao Victoria, den italienska restaurangen som tagit över D12's lokaler på just Drottninggatan 12. Vid lunchtid och om man vill äta pizza, så var det inget vidare!!


Och bara för att förtydliga (-) betyder dåligt, (+) betyder bra


Bemötande
(+) Min mobil hade slut på batteri och jag behövde låna telefon för att ringa Marie, vilket jag fick
(-) Den äldre kassören/servitören var mer eller mindre omöjlig... (vi höll knappt få beställa andra pizzor än de i luncherbjudandet)
(+) Den yngre servitören var mer medgörlig (och lät oss få beställa de pizzor vi verkligen ville ha!)
(-) Vet inte, men jag tycker att den äldre servitören inte var speciellt serviceminded


Pizzorna
(-) Endast två (2) pizzor (!!!) som lunch erbjudande
(-) Nästintill omöjligt att beställa andra pizzor än de som var luncherbjudande, som båda förövrigt var ickevegetariska pizzor...
(-) Champinjornena till min Capricciosa var tydligen dåliga kom servitören och meddelade, varför jag endast fick en Vesuvio...
(-) MYCKET flottiga pizzor, flottet rann och droppade
(+) Tunn och spröd botten, men det var väl den endra positiva...


Priset
(+) Pizzorna kostade i vanliga fall mellan 70 och 80kr
(+) Luncherbjudandet kostade 70-75 kr (inkl salladsbuffe och dryck)
(-) Avvek man från luncherbjudandet (vilket vi gjorde med våra normaldyra 75 kr's pizzor) så höftade servitören fram 95 kr för att Marie ville ha räkor på sin pizza och jag ville ha champinjoner...
(-) Den enda drycken som ingick var vanlig rumsljummet uppsala kranvatten ... härligt... alla tiders...


Är tyvärr ingen framgångsrik matrecensent, men bedöm själva... är det värt ett besök?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers