29 oktober 2010

BAJSFREDAG

Hela dagen har varit hyffsat bra, men när jag slutade jobba hade jag fått P- böter för att biljetten jag köpt och placerat i rutan, som man ju ska, (och dubbelkollat att den låg kvar) hade ramlat ned på golvet, vilket ledde till att jag fick böter på 350kr. Därefter fick jag höra av en trevlig tant på det äckliga parkeringsbolagets kundtjänst att det var i princip lönlöst att överklaga för de tittar inte på biljetter i efterhand...eftersom jag inte kan bevisa att jag köpt den biljetten och att den legat i min bil... men jag betalade faktiskt med kort och ska försöka få fram ett kontoutdrag som visar vilken tid jag använde mitt kort, för det står ju en tid på P-biljetten och om det står samma tid på kontoutdraget borde det vara bevis nog för att överklaga.


Alltså om inte annat hade de förlorat 10 kr på mig... jag kommer att förlora 10 kr + 350 kr... jäva fittor rent ut sagt... varför i helvete kan det inte vara GRATIS personalparkering som på de flesta andra ställen!? Nej för man ska mjölka pengar från de som redan tjänar minst... eller de sjuka... 


Iaf... efter detta grät jag en skvätt av ilska... medans jag körde bil och satt och grina i telefonen för mattias så var det några bredvid mig som tutade och meddelade mig att mina däck (ALLA) vobblade och skulle ramla loss när som helst... tack sa jag och grät sedan av förtvivlan... tog mig till en parkering och mattias kom till undsättning <3


Trots att han skruvat åt däcken ordentligt en gång när han satt dit däcken, så satt tamejfan ALLA muttrar löst nu... däcken sitter skeva, men jag tog mig iaf hem... vi kom på att medans vi ändå är i närheten av en mack, så punpar vi däcken, för det behövdes också... men då var däckpumpen typ trasig? För det kom inte någe luft in i däcken iaf...


Sedan skulle jag åka och hämta ut ett paket på DHL, som jag redan fått en påminnelse om... men naturligtvis hade de stäng 20 minuter tidigare....


GAAAH.... ikväll är jag en bitterfitta, men jag får skylla på månadens dos av hormoner!! Så ursäkta min franska!! ^^


Ska gå och ta hand om min fantastiska (och supersnyggt nyklippta) pojkvän, tillika sambo!! <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers