16 oktober 2010

Tvättlördag

Idag har jag och Mattias (med hjälp av Emis) planerat in Den stora hösttvätten... och det är alltså kläder, sängkläder, täcken och kuddar vi ska tvätta :P

I vårat fina hus har vi "bara" en "vanlig" tvättmaskin (som alla vanliga människor har i sina vanliga hus) och torktumlaren vågar vi inte använda för att den luktar bränt... (min största rädsla är att det ska bli kabelbrand inne i väggen), så därför har vi inte haft möjlighet att tvätta täcken och kuddar och vi har väl egentligen inte reflekterat över det så mycket tidigare... 

Men efter den varma sommaren som var, så kom vi på att FY FAN VAD ÄCKLIGT!! Så nu ska vi knöla ned täcken och kuddar (alla åtta) i svarta säckar och bege oss hem till Emis och låna deras gemensamma tvättstuga, torktumlare (kuddarna) och turkrum (täckena)... Så detta är första steget mot att ha sommar och vintertäcken... det är ju så fruktansvärt tråkigt att köpa sådant "onödigt" till sig själv, så jag tänkte att ett julklappstips till mig och mattias kan vara presentkort på täcken (IKEA, JYSK, DUXIANA, HEMTEX etc där det nu finns täcken)

Jag vill inhandla ett stort och varmt, men ändå svalt, duntäcke... så om ni vet var man hittar ett sådant får ni gäran hojta till!! ;)

Nej nu blir det ltie brunch, sedan ska vi åka till ÖB och köpa tennisbollar (till torktumlaren) och sköljmedel, för nu ska täcken och kuddar lukta gott!! :)


1 kommentar:

  1. Ha ha det såg så kul ut när jag bara läste "den stora hösttvätten"
    Jag såg liksom framför mig hur ni hade stora byk i ångande kar ute på landet och rörde i med en stor träslev
    Precis som de gjorde förr ;)

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers