20 oktober 2010

The talk...

Mattias anledningar till att inte vilja skaffa bebis nu visade sig vara väl genomtänkta sådana... tex att han vill att vi ska ha någonstans att bo... dvs ett hus som vi äger... vi vet att vi inte kommer att bli utkastade härifrån, men vi vet ännu inte om vi kommer att ha råd att köpa huset om det skulle bli aktuellt... så det var ju en bra anledning...

Han vill också att jag ska ha ett fast jobb, vilket jag ju lär få nu under våren...

Och en mindre rimlig anledning (för mig del) är att han vill att jag ska göra mig av med några av chillorna... men jag kontrar med att de behöver inte ha ett rum i direkt anslutning till huset (som nu)... beroende på vart vi flyttar i framtiden, får jag planera detta!!

Mattias vill vara redo, vara förberedd... vilket ju är TOPPEN!!  MEN ajg tror inte att man kan förbereda sig helt och fullt på att bli förälder utan man får ta det som det kommer...

Aja.. nu ett avsnitt av Grey's

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte heller att man ska tänka så mycket.
    Man kan inte planera allt och när man väl har sitt hus och fasta jobb så kanske man inte kan skaffa barn för att man helt plötsligt är 35 år och spermierna har slutat simma ;)
    Nä men skämt åsido, "life is what happens when you are busy making other plans"

    Vi äger inte huset vi bor i, iofs har vi nog tänkt köpa ett eget inom 1 1/2 år, det är en stor affär och ingenting som ska hastas fram. Men vi ska ha barn ändå =)

    Det blir snart er tur,bara man är mentalt redo så löser det mesta sig sen.

    SvaraRadera
  2. :-) Välldigt moget tänkt faktiskt! Sånnt gillar vi! Lite förberett men endå oväntat är nog bästa blandningen för framgång. Kram!/M

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers