24 maj 2011

Svar till Amanda och Maria

Jag var somsagt nyfiken på om någon annan student refererat till min och Maries uppsats, och hittade en som hade gjort det. När jag läste hennes text så tyckte jagatt ag hittade många likheter och började jämföra. Flera textstycken är lika, vissa meningar är identiskta utan att hon angivit vår uppsats som referens.

Dock fick jag svar från hon chefen i Skövde som sa att den gått igenom urkund (som för den som inte  vet är ett plagiatkontroll program), men då ställer jag mig frågan hur mycket år man kopiera innan det räknas som plagiat? En hel text eller del av text? Urkund verkar annars vara ett skitprogram!!

Jag hoppas verkligen inte att det bara är jag som överreagerar, men det känns ju som att chefen i skövde tyckte det... slap in the face liksom.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers