27 maj 2011

Vilken pärs

För fem minuter sedan blev det rejs i köket, jag var helt säker på att det var Hümmud som jagade Amelia, MEN när jag kom in i köket och tände, så satt Algot på golvet med en levande mus i munnen.... och det var en jävligt snabb rackare för när Algot släppte honom för att leka så var han borta på en sekund, men Algot hade stenkoll... ända tills musen smet in bakom öppna spisen och gömde sig för att sedan smita ut i köket där Amelia satt... Hümudd var nog lika rädd som jag för han försökte inte ens peta på musen :P

Jag är inte rädd för möss, men jag tycker att det är lite obehagligt med vilda möss inomhus och än mer obehagligt tycker jag att det är att se när katterna leker med den stackars musen... så jag ömsom skrek och ömsom grät... Tvingade mattias att komma hem från jobbfesten hos grannen bara för att lösa situationen... MEN Amelia råkade släppa musen för nära diskbänken och den smet in där under.... 

HUR I HELVETE ska jag kunna sova nu, i vetskap om att det finns en levande mus i mitt hus, som kan springa på mig om natten (iofs tror jag att katterna tar den då, för de är duktiga råttjägare men de har en tendens att leka med maten bara)... och som inte det vore nog så medans musen var bakom öppna spisen så kröp fetaste spindeln fram... och om det är något jag är mer rädd för än möss, så är det spindlar!! Hümudd tyckte dock att spindeln var mer intressantare än musen.... Clever boy ;)

Dålig mobilbild, men den föreställe Amelia framför diskmaskinen, 
spejandes efter mususling. Golvet är blött eftersom mususlingen
 tog sig ett bad i katternas vattenskål innan den smet in 
under diskbänken. Därav handduken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers