12 maj 2012

Sorgens fyra faser

1. Chockfasen
2. Reaktionsfasen
3. Reparations-/bearbetningsfasen
4. Nyorienteringsfasen

Jag har drabbats av dem alla på en och samma gång :(

Jag gråter hejdlöst ena sekunden till att stänga av helt i nästa. När min fina vän Maria ringde idag ❤ kunde jag inte svara för jag kände att jag skulle bryta ihop totalt... Det gjorde jag också, men en stund senare kunde jag ringa upp Maria och föra ett normalt samtal...

Mamms ringde i morse och frågade hur jag mådde... Jag bröt ihop totalt... När hon ringde senare på eftermiddagen gick det bra att prata...

När Jossi (som passat mig i natt ❤) åkte brast det när jag kom hem... Grät och grät tillsdess att tårarna var slut...

Gick sedan och vilade tillsammans med mina två missar ❤ vi har tröstat varandra idag och det hjälper litegrann...

Mattias ringde nyss och berättade satt de var framme i sthlm... Jag började gråta igen... Och så kommer det fortsätta... Chockfasen som sagt...

Jag frågar mig själv VARFÖR? Har jag inte varit tillräckligt uppmärksam? Hade jag kunnat göra något för att förhindra Algots död? Reaktionsfasen...

Idag satt jag och gick igenom ALLA foton på Algot och har skickat flera för framkallning och några för förstoring... Jag har inte kunnat förmå mig att plocka undan det som påminner om honom... Det absolut jobbigaste är att ge katterna mat... Dels att bara ha mat i två av tre skålar, sedan var det Algot som var den mest matglada av dem tre ❤ bearbetningsfasen

Har i mitt omdömeslösa tillstånd tittat på katter på blocket och hittade naturligtvis en som var på pricken lik Algot... Jag kände först att jag MÅSTE ha den katten!! Måste göra flocken hel igen... Men insåg sedan att Algot är irreplaceable... Aldrig kan någon ersätta honom!!

Min bästa bror berättade att hans flickväns katt nyss (igår) fått kattungar... Kanske är det ett tecken? Om vi skaffar en ny katt, så ska det vara för att balansera flocken.., måste se först hur hümudd och amelia hanterar deras pågående konflikt... Hittills har det gått okej...

Har också allvarligt funderat på att sälja alla chillorna... Jag kan inte förstå varför man utsätter sig skälv för denna sorg som ju kommer på köpet när man köper sig en ny familjemedlem... Varför?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers