8 januari 2011

Dag 1: Om mig

Michaela Tollin föddes som barn nummer två, sex minuter efter sin enäggstvilling Emelie (mer om henne om några dagar) den 28:e februari 1987. Vikt, längd och klocklas har jag faktiskt ingen aning om... vet att jag frågat mor och far flera gånger, men det vill liksom aldrig sätta sig på minnet... liksom så mycket annat i denna värld :P

De första fyra åren bodde jag med mamma, pappa och tvillingsyster i Häggvik/Sollentuna en förort (eller vad man ska kalla det) till Stockholm, men sedan när lillebror föddes så behövde vi större boende och vi flyttade till Knutby... älskade Knutby... huset kommer alltid ha en plats i mitt hjärta... hoppas att jag köper det en vacker dag... Sedan bodde jag i Knutby fram till 2007 (?) då jag flyttade ihop med min älskling i Knivsbrunna utanför Uppsala.

Jag älskade skolan när jag var liten, var nog lite av en pluggis... men jag var inte direkt någon nörd... :P Jag gillade bara att göra bra ifrån mig, när man sedan har en tvillingsyster så ökar tävlingsinstinkten och vi tävlade medvetet eller omedvetet om ALLT! Högstadiet var den bästa tiden :) Efter studenten valde jag att plugga vidare till sjuksköterska och här är jag idag...

Hur jag är som person då? Jag skulle i alla fall vilja tro att jag är en snäll och empatisk person? Som är omtänksam och hjälpsam? Jag vet att jag är ganska så stresstålig och att jag gärna vill ha många bollar i luften (då fungerar jag som bäst)! Jag gillar att ha snyggt omkring mig, men är för lat för att orka ha det så, så jag skulle väl kunna säga att jag är rätt så slarvig av mig... i alla fall hemma.... på jobbet vilja ha ordning och reda och är nogrannare än nogrannast... Är nog inte så spontan av mig som jag önskar och inte heller har jag så bra självförtroende som jag skulle vilja att jag hade, men jag behöver iallafall inte låtsas vara någon annan...

Jag har ju sedan mitt djurintresse som så många av er redan vet... mina djur är förtillfället ett substitut för de bebisar jag vill ha... (okej jag vill inte ha 14+ bebisar) och jag älskar dem väldigt mycket... svårt för vissa att förstå, men om ni bara visste vad ni går miste om... villkorslös kärlek <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers