12 januari 2011

Del 5: Vad är kärlek?

Jag ser kärlek som en vacker buske, kanske en smultronjasminbuske (min favvoväxt), i grund och botten kommer all kärlek från ett och samma ställe (roten), sedan grenar den sig och skiljer sig endast något från varann..


Roten - Jag älskar alla som står mig nära, tycker att det är fantastiskt att de finns! (med risk för att låta galen)


Föräldra-grenen - den kärlek jag har till mina föräldrar är svår att toppa. utan dem skulle jaginte finnas och utan dem vore jag ingenting idag.


Syskon-grenen - syskonkärlek.. haha.. denna hatkärlek... det är fascinerande över hur man kan älska varandra så mycket att man blir osams över småsaker.. för det är ju egentligen därför man blir osams, för att man vill varandra väl, men att man inte lyckas framföra budskapet på rätt sätt... mina syskon vet hur jag känner för dem och de vet att jag alltid ställer upp. De kan ringa mig mitt i natten och jag svarar, jag gör vadsomhelst för dem.


Vänner-grenen- Mina vänner, vad vore jag utan dem? Vem vore jag utan dem? Jag behöver inte säga så mycket mer just idag för jag tycker att det talar för sig självt, men jag återkommer till ämnet i övermorgon ;)


Mina barn-grenen - Jag har väl inga barn? Jo mina djur är mina barn (också med risk för att låta galen)... :P men jag tycker att utan denna gren blir inte min kärleksbuske (det där låter snuskigt :S) komplett... Jag har ju inga egna, mänskliga, barn så just nu är kärleken till mina djur det närmaste jag kan komma. Men mina djur betyder allt för mig... HALLÅ!? jag sjukskrev mig när Algot var borta, bara för att jag visste att jag inte skulle kunna sova den natten, för att jag kunna ge mig ut kl 06:00 och leta (när det inte verkade creepy att någon gick omkring i mörkret och ropade), för att jag skulle vara hemma när han kom hem... det säger väl allt!? :P


Mattias-grenen - ja, den får heta så för jag kan ju inte kalla den för pojkvänsgrenen eller sambogrenen eller whatever, för det är så mycket större än så...  Min stora kärlek... på riktigt! :) Jag älskar allt han gör (med vissa undantag :P) men han är helt enkelt bara bäst!! <3<3


                  Foto: Frida Berglund (@http://trendenser.se/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers