9 januari 2011

Dag 2: Min första kärlek

Jag får lova att dela upp det i olika stadier:

Min första lågstadiekärlek
Jag umgicks mest med killar när jag var liten och en kille som var både en av mina bästa killkompisar och första lågstadiekärlek heter Johan Wiström. Vi hade lite av ett on-and-off förhållande, man bytte lite dag för dag... men  vi hade himla roligt! Några minnen från den tiden var kärleksbreven vi skrev till varann dagligen. Och största snackisen var om killarna skulle få hålla oss tjejer på rumpan när vi dansade tryckare på discona... och ja det fick dom! ;)

Min första högstadiekärlek
På högstadiet fanns det några killar som flera av mina tjejkompisar var kära i... men man var ju fortfarande lite sådär att man blev kär till höger och vänster, men jag kärade ner mig i en kille i parallellklassen, Nisse. Att gå till skolan under högstadie tiden var en blandning av skräckblandad förtjusning eftersom mina vänner (och senare typ alla) tyckte att det var kul att retas med mig för att jag var kär i Nisse, för jag blev ju så himla generad att jag trodde jag skulle sjunka genom golvet. Tänk vad man höll på och skickade kärleksbrev till honom på LunarStorm och vad man skrev på MSN...  nu såhär i efterhand tycker jag nästan lite synd om honom som tvingade stå ut med allt :P Lagom till balen i 9:an klingade min förälskelse av och pirret försvann... och det var inte längre roligt att retas med mig eftersom jag inte brydde mig... (Efter dessa tre år var det inte mycket som gjorde mig generad längre :P)


Min första riktiga kärlek
Mattias är min första riktiga kärlek, jag trodde att jag var kär i en kille innan... men jag har i efterhand insett att det bara var inbillning... magiskt så länge det var bra, typ tragiskt all övrig tid... men kärlek var det då inte... Mattias och jag träffades egentligen av en slump i maj 2004. Jag hade nästan nyss gjort slut på riktigt med den förra killen och skulle egentligen träffat en killkompis från jönköping den aktuella kvällen, men han dök aldrig upp så jag följde med Marie på en gemensam killkompis spelning och där stod Mattias <3 Spelade naturligtvis gitarr också, jag förälskade mig i hand underarmar :P Efter spelningen bad vi vår kompis Anders att säga till Mattias att komam och prata med oss (som sagt inte mycket generade mig längre), men Mattias dissade oss pga huvudvärk men gav mig istället sitt mobilnummer. Han fick nog mitt med, men det gick några dagar utan att han hörde av sig, tillsist tog jag initiativet och skrev till honom på Lunarstorm (älskade lunarstorm) och inledde mailet med "Hey Sexy!"... sedan dröjde det någon vecka tills vi träffades och sedan var vi med varann varje dag hela sommaren och sedan i augusti blev vi tillsammans på riktigt! :)

Förra året firade vi 6 år tillsammans! :) Vi har haft våra ups-and-downs, men vi har aldrig tvivlat på varandra! Nu väntar jag med stor spänning på att Mattias ska ge mig en bebis ;)

To be continued...

2 kommentarer:

  1. Ha ha vad roligt att läsa!
    O att du hade ett on-off förhållande med Johan var extra roligt! :)
    Åh gud alla kärleksbrev och tisslande och tasslande.. O dessa discon med pusskrig på fotbollsplanen.. :D

    O Nisse episoden.. Den höll i sig länge! Var det när lärar Anders kom in i bilden som det gav sig kanske? :P

    Håller tummar o tår att Mattias ger dig en bebis snart!! ;) <3

    SvaraRadera
  2. Va fint skrivet om dig och Mattias. :-) Lika är det för mig med. Har innan jag träffat Elis bara varit förvirrad och inte vetat vad kärlek är. Jag trodde det var kärlek jag kännde för mina tidigare.

    Hoppas det blir en liten snart. Jag gillar att vara lektant. :-) Och ni har alltid nån som kan va barnvakt! Kram!/

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers