13 januari 2011

Dag 6: Min dag

Dagens tema passar perfekt!! (Ser att jag varit lite inkonsekvent med mina rubriker... dag på vissa, del på andra *sorry*)

Min dag dårå... 
Skulle klivit upp klockan 8 för att plocka undan lite inför Mattias kalas i morgon, när släkten kommer på besök för typ första gången sedan vi flyttade in... ja jag vet vi är lite sega på att bjuda hem folk... :S

Aa iaf det slutade med att jag klev upp klockan 9 och började plocka i vardagsrummet, hann nästan klart för klockan 11 var tanken att jag skulle åka (med pappas bil) till IKEA, och därefter hämta pappa som har opererat sin axel på elisabethsjukhuset och sedan skulle jag hämta Alex från arbetsintevju, de skulel släppa av mig hemma och jag skulle ta min egen bil och åka och jobba... allt detta mellan 11 och 13...

Så klockan 11:10 gick jag ut och startade pappas bil, noterade att det var en liten plogvall på uppfarten, men tänkte nog att det skulle gå ändå... behövde först flytta mig bil och höll på att köra fast, men ingen varningsklocka ringde... så började jag backa med pappas bil och den är ganska så låg, så NATURLIGTVIS fastnar jag på vallen... underredet tar i och jag sitter TOKFAST!! :S DAMNIT!!!!!

Ut och börja skotta, tror i min vildaste fantasi att jag ska kunan skotta loss bilen och komma ut av mig själv... efter fem minuters skottande kommer en granne och vill komma förbi... hon hade säkert kunna ta sig förbi om det inte vore för att det var lös snö precis intill snövallen, så hon körde fast bakom mig... SOM TUR VAR så äger hennes man en fyrhjuling och han kom och drog först loss henne och sedan så skottade han loss mig... :) Dagens guldstjärna till honom!!  :D 

Nu var jag loss och klockan var straxt efter 12, så det var bara att skita i IKEA och pappa fick ta sjukresetaxi hem och Alex fick ta bussen, för jag behövde bege mig till jobbet.... och jag vill lova att det tog några timmar innan jag tinade upp.. hadde hunnit bli en isglass när jag stod ute i kylan, för naturligtvis var jag inte rätt klädd heller... suck

Iaf har jobbar mellan 13 och 22, och nu hem till kaoset och plocka (går och lägger mig kl 00)...varför är man den mest oorganiserade människan ever hemma, men den mest organiserade ever på jobbet!? Mamma kom fram till att jag är väldigt bekväm av mig... inte lat, inte slarvig utan bekväm.. låter bra!  Önskar jag vore lite mer pedant av mig!

Natti <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers