17 januari 2011

Låt vargarna vara!

Kan de inte bara skjuta de sista fyra vargarna så är den här jävla mordkarusellen över!? 

Man har argument som att man räddar rådjuren för att få skjuta varg, men HALLÅ!? Hur många jävla rådjur finns det inte!? Och hur många jävla fästingar tar de inte med sig!?

Jag tycker rådjur är fina, det har ni nog märkt :P Men det är en del av näringskedjan att vargen äter rådjur... inget onaturligt med det... däremot hur onaturligt är det inte att testosteronstinna karlar springer omkring i skogarna och skjuter hej vilt omkring sig? Vissa vargar har enligt media blivit påskjutna flera gånger... det säger ju allt!? 

Ett annat argument man använder är att den svenska vargstammen bottnar i tre individer, hur kommer det sig då? Antagligen för att man gjorde som nu och sköt av en herrans massa vargar för 100 år sedan, så risken för inavel är våra förfäders fel...  INGEN av vargarna som sköts förra året visade några som helst tecken på inavel, så de sköts helt i onödan...

Jag anser att man ska införa skyddsjakt eller heter det licensjakt? Skitsamma, jag tycker att enstaka, noggrannt utvalda personer ska få ta bort ett fåtal, noggrannt utvalda vargar... inte som nu när man skjuter första bästa...

Aja... nu kommer jag nog inte längre med mina aggressioner... Natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers