18 januari 2011

Dag 11: Mina syskon

Emelie - Eftersom hon föddes 6 minuter före mig, betyder det att jag är en kopia av henne? eller att hon är en kopia av mig? eller att vi är kopior av varann? Svårt det där... så vi är alltså enäggstvillingar och har under hela vår uppväxt gjort allt tillsammans, vi gick i samma klass från lekis tills vi tog studenten, sedan särade vi på oss... Skulle väl vilja påstå att hon är den smartare av oss... eller vad ska jag säga... alltså hon har bättre läshuvud än jag  och hon förstår tex matematik bättre än jag, så ja hon är mer plugghäst än jag :P Nu läser hon till Ekonom och bor tillsammans med Edvin, min svåger tillika Mattias syssling och bästa vän :)

Alexander - Vår fyra år yngre bror och OM vi var glada när vi fick en lillebror :) Vår bror föddes en vecka, nästan på dagen efter att våran morfar gick bort :( men morfar fick iaf rätt, det blev en pojke... den pojke han alltid velat ha! Därför är min bror döpt efter morfar, Alexander Ove Jonas. Min bror bär familjens musikaliska gen då han både sjunger och spelar instrument (läs: gitarr). Förutom gitarrer så älskar han Oboy och Ketchup, men hatar tomater och ost.

Josefine - En lillasyster fick vi också när vi var 6 år gamla *lycka*. Och hon var ju liten som en docka, men inte lika rolig :P Under uppväxten gjorde hon uppror mot mig, mina syskon, våra föräldrar, världen... Hon lyssnade på MCR (My Chemical Romance), hade kolsvart hår, svarta kläder, hårt sotade ögon och konstiga ögonbryn :P  Tur att hon lyssnar på sina systrar ibland iaf, hon fick 100 spänn av mig för att jag skulle få sminka henne "normalt" (dvs mindre "emo") när hon skulle träffa sina vänner och efter den kvällen tror jag inte att hon återgick till det svarta igen!? Jossi är som sagt den upproriska av oss, hon som funderar på vad som är rätt och fel, vem som säger att rätt är rätt och vem som säger att fel är fel. Hon är även den kreativa av oss, gillar/de att rita och måla, samt allt som har med smink att göra!! 


1 kommentar:

  1. Var det inte Alex som avskydde morötter?
    Eller har jag helt fel. Har för mig att det var så roligt att retas o säga att det var morötter i allt.. :D

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers