13 oktober 2011

Mardröm

Om jag av någon anledning vaknar till (i morse var det för att Mattias klev upp och skulle gå till jobbet) och sedan somnar om igen så har jag en tendens att drömma väldigt verklighetstrogna drömmar och att man har en känsla av att vara vaken fastän man sover... känner ni igen er?

Iaf så drömde jag att jag, Mattias och mina tre kissar åkte hem till min pappa i Knutby... bara det att det var inte i Knutby... det var pappas hus bredvid den stora 90 vägen, fast i ett bostadsområde (typ Slavsta)... Iaf så skulle vi dig och hälsa på och tog då med oss katterna... Det var på sommaren och katterna (som ju inte var vana vid miljön) skulle hållas inomhus... men eftersom det var varmt så ställdes dörren upp och man glömde helt bort katterna... så jag fick panik, blev skitförbannad och gav mig ut i bostadsområdet för att fånga in katterna... det var inte det lättaste men jag lyckades efter en stund fånga alla tre... 

Stängde in dem igen, bara för att  någon en stund senare skulle glömma dörren öppen igen... Denna gången sprang katterna mot stora vägen... Algot satt på grannens (mitt över vägen) tomt, Hümudd satt bredvid denna tomt i ett dike och Amelia satt i diket på samma sida som pappas hus... Jag var LIVRÄDD, för hur många katter har jag inte sett blivit överkörda på denna sträcka i verkligheten!?!?  

Av någon anledning hämtade jag Algot först, antagligen för att han har en tendens att springa i väg när man försöker ta in honom i verkligheten... tog honom och bar in honom... sedan skulle jag hämta Hümudd och jag tänkte: "Hoppas att ingen blir överkörd!" bara för att komma ut till stora vägen, se en stilla stående bil mitt på vägen och grå tuss på marken (som fortfarande levde men var platt på mitten), jag stannar och skriker rakt ut, tårarna sprutar, mitt hjärta brister, jag är rasande... Bilen vänder och i bilen sitter tre personer som när dom ser mig börjar gapskratta... jag skriker: "Det här händer inte! Må det bara vara en mardröm! VAKNA! ÖPPNA ÖGONEN!"  

Till min stora lättnad så kan jag med visst motstånd öppna ögonen och vaknar... panikslagen och ledsen... men det var bara en mardröm... har en klump i halsen fortfarande och det var med stor tveksamhet som jag släppte ut katterna idag... Hümudd pussade jag på lite extra <3

1 kommentar:

  1. Så där brukar jag också vara. Om man vaknar på morgonkvisten och sen somnar om så brukar jag också drömma VÄLDIGT verkliga drömmar.
    Ibland när man vaknar vet man knappt var man är! ;)

    SvaraRadera

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers