23 oktober 2011

Så var helgen över... denna söndag var ganska pysslig där ett tag... en patient blev dålig, men vi hade bra backup av vår kärlkirurg och hon av oss... jäkligt bra teamwork och det är precis som jag vill att det ska vara...  

Läste twinsis blogg nyss och hon kommenterade Khadaffis död... läskigt att inser hu lika vi tycker och tänker...
"Just nu klarar jag inte av att läsa tidningarna eller se löpsedlarna just nu, bara bilder på död. Jag kan inte låta bli att tycka synd om Khadaffi som fick möta en sådan död. Jag vet att han har orsakat miljoner människors olycka och att han är en grym person men jag tycker inte att enbart en persons död löser situationen de har i landet. Se bara på Irak, Saddam Hussein dödades för flera år sedan men det krigas fortfarande. Det kan ju iofs bli annorlunda denna gång men jag tycker att alla människor har rätt till en rättegång och att de ska få stå till svars för sina brott. När man läser på löpsedlarna så står det "Khadaffi dödad" och det är ju delvis sant för han blev ju skjuten och han dog ju men hela sanningen är att han ju blev mördad. Men bara för att han är den han är så är det helt plötsligt helt rättfärdigat att ta död på honom. Jag har varit för dödsstraff tidigare men jag har ändrat ståndpunkt."
Min samboälskling lagat mat och matlåda åt lilla mej <3 lasange... smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar förra veckan

Daisypath Anniversary tickers PitaPata Cat tickers PitaPata Cat tickers